Jak wybrać agencję SEO?

Jak wybrać agencję SEO?

Przedsiębiorstwa oraz właściciele sklepów internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie działań na własną rękę. Nie posiadając wiedzy w problematyce SEO i nie monitorując codziennie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla biegłego SEOwca, jednak nie każda firma się na to decyduje ze względu na budżet. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od kodowania, grafiki, kreatywnego pisania czy kampanii Google Ads służący rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Agencja SEO – postaw na taką, która istnieje na rynku od lat

Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w toku szukania firmy, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Polecamy wybrać markę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych i marketingowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez trudu zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO nierzadko obecna jest sekcja z wykazem tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy powinno się przeanalizować studia takich przypadków, by przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi trudnościami się mierzyła i z jakimi branżami miała do czynienia. Rzetelna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o harmonogramie prac na nadchodzące miesiące, ale również przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich następstwa.

Druga ważka kwestia to personalizacja oferty i dobranie strategii działań do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o pomocnicze dane o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszperać samodzielnie online, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO czy o najważniejszych dla klienta produktach albo usługach, które stara się wypromować.

Jaki system rozliczeń z firmą SEO jest najkorzystniejszy?

Z nieufnością powinno się podejść do firm SEO, które sugerują umowę z opłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu klient płaci firmie SEO dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe zdobędą wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 bądź do Top3). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny model rozliczeń, jednak niesie ze sobą spore zagrożenie – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt naruszając zasady ustalone przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, z tej przyczyny sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych wyników. Co do ceny za działania firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – najczęściej w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy potrzebne są większe nakłady finansowe, aby wykonać dogłębny audyt SEO, a potem wykonywać wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie niższe.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]