Private blog network – czym jest i jak z niego korzystać?

Private blog network – czym jest i jak z niego korzystać?

Szukasz szczegółowych informacji o private blog network? Doskonale trafiłeś! Zajrzyj w to miejsce.

Aby odbiorca odnalazł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz również zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN – pomocne jako komponent rozbudowanej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który dba o jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są najczęściej stosowane jako komponent wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie nie jest tanie, a później należy poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy idealnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie przedstawione są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, adres e-mail bądź telefon i adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym katalogu firm albo artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Następny interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, przydatne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych przede wszystkim ze zdrowiem, aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym czy finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO