Pozycjonowanie dla początkujących

Pozycjonowanie dla początkujących

Więcej informacji o skutecznym pozycjonowaniu stron.

Istnieją trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– miasto (przykładowo “masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Podgórze”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do klientów mieszkających w tym samym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet reklamowy i nie może rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon

Inny rodzaj pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą odpowiedniego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie niższa konkurencja. Kluczowe jest też to, iż coraz popularniejszy jest trend wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Philips S5400 srebrna,
– telefon LG G7 czerwony,
– buty sportowe Adidas Runfalcon czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego piosenkarza, Zielone Świątki lub Dzień Ojca. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Przeważnie trzeba rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść strony.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]