Audyt SEO wykaże problemy Twojej strony internetowej

Audyt SEO wykaże problemy Twojej strony internetowej

Więcej szczegółów o audycie sklepu.

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie spółki, przedsiębiorstwa czy firmy pod kątem różnych obszarów, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również ocenę możliwości rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, prędkość wczytywania się witryny, meta opisy i tytuły i wiele mniej i bardziej istotnych elementów. Nie licząc samego wykazania błędów i uchybień, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone także sugestie odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO analizuje witrynę www pod kątem treści na stronie, zgodności ze normami W3C, użyteczności, jak również prawidłowości kodu. Poza tym sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wykazała ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co istotne – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.

Darmowy audyt SEO nie wykryje wszystkich uchybień na stronie

Online można znaleźć sporo stron oraz narzędzi, dzięki którym można w mgnieniu oka i bez opłat przeprowadzić audyt SEO witryny. Pozytywy tej opcji? Cena oraz szybkość. Wady? Całe mnóstwo. Wersje testowe lub też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeżeli już dostrzegą jakieś błędy na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Dużo błędów (m.in. w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się zwykle od tygodnia do mniej więcej miesiąca. Okres na przygotowanie dokumentu powinien zostać określony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszystkich istotnych błędów występujących w witrynie. Jeśli strona została utworzona na platformie pokroju Shoper czy Magento lub na ogólnodostępnym szablonie, to problemów do naprawienia może być sporo. Kiedy witryna powoli się wczytuje, a na istotne dla klienta frazy wyświetla się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.

SEO audyt – co pokaże, gdy będzie zrealizowany starannie

Rzetelnie wykonany audyt SEO może ujawnić szereg wad strony, między innymi:

  • niska prędkość ładowania się strony w wersji desktopowej oraz mobilnej,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • jakość kodu witryny,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak albo niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]